
Дослідження: тренди HR-сфери на найближчі 10 років
Нещодавно у Deloitte вийшов звіт про світові тенденції в області людського капіталу. Він грунтується на думках 10 тисяч експертів з 119 країн. В цій статті про 10 тенденцій, які будуть актуальні в найближчі 10 років у сфері HR.
Навчитися вчитися, перевчатися та іноді забувати
Експерти всього світу сходяться в одному – навчання це головна тенденція. На це є дві причини. Перша: будь-яка зміна неможлива без адаптації до нових умов, а адаптація – це і є навчання. Друга: навколо нас залишається все менше речей, які працюють без технологій, тому цьому слід вчитися в першу чергу.
Застосовувати досвід співробітників
Наше життя побудоване на досвіді. На роботі досвід працівників це шлях від співбесіди до звільнення, наради і тімбілдинги.
Аспекти управління талантами і KPI для співробітників повинні враховувати не тільки бізнес-цілі, а й розвиток людини. Якщо у ваших співробітників будуть проекти, які не соромно покласти в портфоліо, в їх же інтересах буде працювати на хороший результат.
Потрібно вміти застосовувати різний досвід співробітника на користь розвитку компанії.
Утримувати таланти в компанії
У гонці за талантами саме взаємодія з людьми – ключ до втримання співробітників, потрібних бізнесу. Для того, щоб залучати людей на довгостроковій основі – в компанії повинна бути культура, яка бореться зі стагнацією в кар’єрі.
Чудовий спосіб допомогти співробітникам рости і при цьому залишити їх у себе якомога довше – дати їм можливість переміщатися всередині компанії, знаходити свою нішу, можливість перемикатися і переосмислювати свої навички.
Еволюція лідерства
Із змінами в сфері повинен змінюватися і стиль керівництва. Все частіше в організаціях (навіть у великих, не кажучи вже про стартапи) надають велике значення вибудовуванню відносин в колективі. Хоча при всьому цьому компанії в кожному співробітнику хочуть бачити лідера.
HR-технології: швидше, краще, простіше
Автоматизація процесів, штучний інтелект і машинне навчання в HR – це тенденції, з якими компанії повинні змиритися і адаптувати під свій бізнес, корпоративне мислення і головне – бюджети. Технології все більше впливають на функції. Це відноситься і до управління людським капіталом.
Творити, співпрацювати і спілкуватися
Ринок праці вимагає, щоб компанії розвивали в собі культуру, де процвітає творчість, співпрацю і спілкування. І йти це повинно в першу чергу від топ-менеджменту. Атмосфера співпраці між топ-керівниками компаній і HR’ами також дуже важлива.
Компаніям необхідно зосередитися на трикутнику «ресурси-мислення-дані», де за ресурси відповідає творчість, мислення – співпраця, а за спілкування – дані. А за клімат в колективі – HR.
Займатися здоров’ям співробітників
Все більш популярною стає турбота про психічне і емоційне здоров’я співробітників.
Superjobs
Це нові професії та робочі завдання через розвиток технологій. Такий тренд супер-робіт змушує розвивати ті якості, які відрізняють нас від машин: креативне мислення, ідейність, комунікація та оціночне судження. У тому числі і через страх, що технології замінять людей на місцях. Але щоб не боятися технологій і супер-робіт, потрібно постійно розвиватися.
Дані – нова нафта
Сьогодні саме дані визначають, хто ми є. Важливо правильно з ними працювати. Facebook та Instagram використовують алгоритми, щоб підбирати пости, які нам сподобаються, грунтуючись на наших лайках і репостах. Цифровий світ став більш персоналізованим.
Diversity і боротьба з забобонами
Зараз все більше компаній починають усвідомлювати те, що забобони з приводу раси, національності, орієнтації, фізичних можливостей – всього лише забобони.
Статтю адаптовано на українську