
Як за 6 питань зрозуміти, чи варто брати людину на роботу?
Ці 6 питань — не золота формула правильного найму. Це досвід комунікаційного агентства Setters, який для нас може бути прикладом того, як ще можна проводити інтерв’ю та які питання ставити.
Отже, 6 питань, які допоможуть визначити, чи варто брати людину на роботу від HR-директора Setters Катерини Рудчик.
№ 1 «Якби ви могли створити власну компанію, чим би вона займалася?»
Часто на співбесідах питають: «Яким ви бачите себе через (1, 3, 5) років?». І зазвичай відповідь кандидати дають в рамках двох сценаріїв: одні починають описувати свої амбіції, інші вмикають сором’язливість. При цьому обидві категорії думають, що співрозмовник хоче почути саме це.
Щоб уникнути цього, Катерина перефразовує питання на: «Якби ви могли створити власну компанію, чим би вона займалася?».
Це універсальне питання тому, що багатьом потрібні амбітні співробітники з підприємницькою жилкою. У відповіді кандидат розповість про свої мрії та надії, інтереси та істинні пристрасті, переваги в роботі та про людей, з якими він легко знаходить спільну мову. Все, що потрібно, — уважно вислухати.
№2: «Якби ви завтра заснували компанію, якими були б її три основні цінності?»
Відповідь на це питання допоможе визначити, чи на одній ви хвилі. Якщо цінності кандидата сильно відрізняються від цінностей компанії, то ймовірно, він просто не приживеться в ній і йому самому буде некомфортно працювати.
№3: «Чому ви хочете піти з теперішньої роботи?»
Люди, які скаржаться на керівництво та колег, подібні пліткаркам. Якщо вони пліткують про когось ще, настане день, коли вони почнуть говорити за спиною і про вас.
№4: «Розкажіть про ситуацію, коли ви брали на себе відповідальність»
Ідеальною буде відповідь, яка складається з трьох частин: опис поставленого завдання або ситуації, дії, які зробив кандидат і досягнутий результат. При цьому якщо з розповіді випала хоча б одна частина, можливо, це просто вигадка.
№5: «Хто вас надихає і чому?»
Відповідь на це питання допоможе розпізнати моделі поведінки та цінності кандидата: Він командний гравець або одинак? Що його мотивує? Про що він мріє?
Наприклад, візьмемо Стіва Джобса або Марка Цукерберга. Вони починали з самих низів і не залишали свою мрію ні на день. Якщо вони подобаються кандидату, значить, амбітність, геройство та командний дух йому близькі.
А якщо, припустимо, кандидат захоплюється Тоні Робінсоном, то це привід замислитись, адже це більше про слова, ніж про справу.
№6: «Як ви думаєте, чому деякі люди відповідальні, а деякі — ні?», «За яких обставин співробітники працюють ефективно?»
Якщо кандидат називає зовнішні обставини: ресурси, керівник, хороша погода і так далі, то це можна розцінити як схильність перекладати відповідальність. Хороша відповідь має бути пов’язана з особистою ефективністю.
Адаптовано на українську.
Читайте також:
Від вас йде ключовий співробітник: що робити?
Навчання працівників: 3 важливих пункти
Як компанії закохати в себе кандидата?